Teknoloji

Küçük Bir Pizza Dükkânının Küresel Bir İmparatorluğa Dönüşümü: Domino’s Pizza’nın Etkileyici Başarı Hikâyesi

Domino’s Pizza’nın yenilikçilik ve kararlılıkla dolu hikâyesi 1960 yılında Michigan’da küçük bir pizza dükkânında başlıyor.

İlerleyen yıllarda küresel bir dev hâline gelecek olan Domino’s Pizza’nın temelleri, Tom Monaghan ve kardeşi James’in “DomiNick’s” isimli bir dükkânı satın almasıyla atılıyor.

5 yıl içinde 12 şube açıyorlar ancak kardeşlerin görüşleri birbirlerinden oldukça farklı olduğundan sorunlar baş gösteriyor!

Açtıkları üçüncü şubeden sonra “Domino’s Pizza” markası kuruluyor. Logodaki üç noktaysa o dönemde sahip oldukları üç şubeyi simgeliyordu.

Aslında ilk yıllarda işler hiç de kolay olmuyor! Çünkü Tom işleri büyüterek ülke çapında şubeleşmek isterken, James küçük ve lokal bir restoran olarak kalmayı istiyor.

Bu anlaşmazlıklar sonucunda, Tom ve James Monaghan her ne kadar bu yola beraber çıksa da James bir süre sonra ayrılıyor.

Kardeşi James’in hisselerini devralmak zorunda kalan Tom büyük bir borcun altına girerek restoranı ayakta tutmaya çalışıyor.

Hızlı ve sıcak teslimatın önemi Tom Monaghan’ın dikkatini çekiyor ve o dönem eve teslimat yapan ilk pizza restoranlarından biri oluyor.

Monaghan yenilikçi bir yaklaşımla büyümeye kararlıydı. Bu sebeple rakiplerinden farklılaşmak hem eve sipariş hizmetini geliştirdi hem de bunu hızlı ve sıcak teslimata odaklanarak yaptı.

Monaghan’ın vizyoner yaklaşımı sayesinde 1970’lerde Domino’s Pizza yeni şubeler için franchise vererek hızla büyümeye devam ediyor.

1973 yılındaysa Dominos’u Domino’s yapan o kampanya ortaya çıkıyor. “30 dk içinde gelmezse pizzanız ücretsiz!” kampanyası!

Monaghan’ın liderliğinde Domino’s döneminin çok ilerisinde inovasyonlar yapıyor.

Eve servis, sipariş takibi, yarım saat içinde gelmezse ücretsiz pizza kampanyası gibi vizyoner hamleler Domino’s Pizzayı başarıya götürüyor.

Monaghan 1998 yılında emekliye ayrılarak Domino’s Pizza’yı Bain Capital’a devrediyor.

Tom Monaghan’ın ardından Domino’s Pizza yenilikçi vizyonundan ödün vermiyor ve küresel bir dev hâline geliyor.

2000 yılında biraz problemler yaşansa da Domino’s Pizza tariflerden tutun da dağıtım ağına kadar uzanan kapsamlı bir değişim ve iyileştirme sürecine girerek bu durumu toparlıyor.

Günümüzdeyse dijital teknolojiler başta olmak üzere çeşitli alanlara yatırım yaparak hizmetlerini daha iyi hâle getirmeyi amaç edindikleri görülüyor.

Yani Domino’s Pizza, Monaghan’ın vizyonunu yaşatmaya devam ederek sektöründe yenilikçi bir marka olduğu imajını kaybetmeden günümüzde de aynı yaklaşımla faaliyetlerine devam ediyor.

Kaynak: Medium, Dominos

Şirketlerin başarı hikâyeleriyle ilgili ilginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Şerifali Escort
Cumhuriyet Escort
Cumhuriyet Escort
Güzelyurt Escort
Gazitepe Escort
Cumhuriyet Escort
Molla Gürani Escort
Keçeci Piri Escort
Nişancı Escort
Dursunköy Escort
Bozgoca Escort
Camiikebir Escort
Fatih Escort
Girne Escort
Göztepe Escort
Battalgazi Escort
İstinye Escort
Mimar Sinan Escort
Yamanevler Escort
Barbaros Escort
Şirinevler Escort
Acarlar Escort
Barış Escort
Barbaros Escort
Büyükdere Escort
Topağacı Escort
Osmaniye Escort
Valide-i Atik Escort
Mithatpaşa Escort
Fatih Escort
Teke Escort
Çekmeköy Escort
Riva Escort
Kandilli Escort
Derviş Ali Escort
Çekmeköy Escort
Esatpaşa Escort
Mimar Kemalettin Escort
Nisbetiye Escort
Şuayipli Escort
Gayrettepe Escort
Küçük Kılıçlı Escort
Paşabahçe Escort
Rumelikavağı Escort