Limanlarda yoğun talep var, doluluk yüzde 110’un üzerinde
GYH’nin toplam konsolide gelirleri, UFRYK 12 etkisi hariç, 2023 yılının ilk 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 38 artarak 4,6 milyar TL’den 6,4 milyar TL’ye ulaştı. Holding’in konsolide FAVÖK’ü 2023 yılının ilk 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 58 artarak 2,6 milyar TL’ye ulaştı. Grubun yılın ilk 9 ayında elde ettiği 530,2 milyon TL konsolide net kârın 755,4 milyon TL’si amortisman gideri, 68,1 milyon TL’si kur farkı gideri olmak üzere toplam 823,5 milyon TL nakit oldu. Çıkış gerektirmeyen giderler dahildir.
Grubun net faiz gideri de 2022 yılının ilk 9 ayında 347,8 milyon TL’den 2023 yılında 501,9 milyon TL’ye yükseldi. Bu artışın en önemli etkenleri LIBOR artışı ve TL’nin yabancı paralar karşısında değer kaybetmesi oldu.
Yolcu sayısının 40 milyonu geçmesi bekleniyor
Global Yatırım Holding Yönetim Kurulu Lideri ve İcra Kurulu Başkanı (CEO) Mehmet Kutman, zorlu makroekonomik koşullara rağmen yılın ilk dokuz ayında başarılı bir performans sergilediklerini belirterek, 100 yıllık mirasa sahip çıkma sorumluluğuna dikkat çekti. Cumhuriyetin 100. yılında yaşıyoruz.
Kutman, kruvaziyer turizmine yönelik güçlü talebin üçüncü çeyrek boyunca devam ederken, rezervasyonların da 2019 seviyelerinin oldukça üzerinde seyretmeye devam ettiğini belirterek şöyle devam etti: 2. çeyrekte gemiler yüzde 95 oranındaydı.” Yüzde -109 bandındayken 3. çeyrekte yüzde 110-115 bandına çıktı. GPH özelinde baktığımızda, ağustos ayında limanlarımıza gelen gemilerin ortalama doluluk oranı yüzde 115 oldu.
2024 yılına talep hızla artmaya devam ediyor. Nisan 2023-Mart 2024 döneminde limanlarımıza 11,8 milyondan fazla yolcunun gelmesini bekliyoruz. Cruise Industry News’e göre, 2027 yılı sonunda kruvaziyer yolcu kapasitesinin önceki döneme göre yüzde 45 artışla 40 milyonu aşması öngörülüyor. -salgın seviyeleri.”
Tahvillerde en düşük borç
Global Liman İşletmeleri’nin 330 milyon dolar tutarında yüzde 7,87 sabit kupon faizli tahvil ihracını hatırlatan Kutman, “Tahvil ihracımız son dönemde Türkiye’de doğan bir şirketin en düşük faizli ve uzun vadeli borçlanma süreçlerinden biriydi. Kaynağın büyük bir kısmı Altıncı.” Cadde ile yapılan teminatlı kredi borçlarının vadesine yaklaşık 3 yıl kala erken kapatılması için kullanıldı. Geriye kalan kısım ise özellikle Karayipler bölgesinde liman portföyünün genişletilmesine yönelik yatırımların finansmanı için kullanılacak” dedi.